Beri rehat!

 Beri rehat!

Tom Cross

Kami menggunakan istilah ini secara amnya apabila kami pergi dengan pilihan pasangan kami sendiri, "yang lain" memilih untuk menjauhkan diri mereka daripada kami atau malah itu adalah keputusan biasa. Ini biasanya berlaku dalam hubungan cinta, tetapi tidak semestinya hanya dalam kes ini.

Sebelum saya melihatnya secara negatif. Hari ini saya berpendapat bahawa pandangan negatif yang saya miliki ini adalah sebahagian daripada ketidakmatangan saya dalam melihat hubungan dengan cara yang romantis. Romantik bukan dalam erti kata menunjukkan kasih sayang, sayang dalam cara yang paling pelbagai, tetapi romantik dalam erti kata percaya bahawa pasangan yang benar-benar mencintai antara satu sama lain mesti sentiasa bersama.

Dan itu tidak benar, kerana bagaimana berkali-kali Bukankah saya sendiri memerlukan sedikit masa dalam hidup saya?! Beri masa untuk anak-anak, masa untuk ibu bapa, masa untuk persahabatan tertentu, termasuk masa untuk kawan baik, adik-beradik, bagaimanapun! Kami sentiasa memerlukan masa; jika kita tidak melakukan itu, jika kita tidak menarik diri kadang-kadang, kehidupan melakukan itu kepada kita. Kerana evolusi manusia perlu bergerak jauh untuk menyedari diri sendiri dan juga orang lain. Kami telah menjalani sebahagian besar hidup kami dalam keadaan tergesa-gesa, tanpa berhenti untuk merasakan apa yang sebenarnya berlaku kepada kami dan di sekeliling kami. Hanya bertindak balas terhadap segala yang datang kepada kita setiap hari. Sering tidak adil, sering membiarkan ego kita mengambil alih situasi. Tidak adil kepada kami juga, bukan sahajadengan orang ramai, dan "masa" ini entah bagaimana memaksa kita untuk berfikir, merasakan dan intuisi tentang situasi yang sedang dan sedang dialami, supaya kita boleh mempunyai pandangan yang lebih jujur, lebih nyata dan — mengapa tidak? — situasi yang paling ringan.

Christian Lue / Unsplash

Jadi sekarang bercakap tentang hubungan cinta, "berehat" ini sudah tentu perlu dilakukan berkenaan dengan kerja; ia bukan peluang untuk kafir atau lewat malam; sebaliknya, ia adalah peluang untuk menjadi introspektif, mungkin berjumpa ahli terapi atau kawan baik, melepaskan, tetapi, di atas semua, ia adalah masa untuk mendengar diri kita sendiri, diam. Saya juga percaya bahawa kita boleh memerhatikan ketiadaan (atau tidak) yang menjadikan kita, titik positif dan negatif hubungan kita, cahaya dan bayangan pasangan kita, dan kemudian memilih atau tidak untuk meneruskan hubungan ini.

Tidak kira pilihan ini, apabila kita bergerak ke hadapan, ia akan menjadi lebih ringan, pasti, kasih sayang dan komitmen terhadap pilihan kita.

Lihat juga: Tenaga manis dan berkuasa Kuan Yin yang Dikasihi: kuasa transmutasi dalaman

Anda juga mungkin menyukainya

Lihat juga: Triskle: makna dan penggunaan simbol rohani ini
  • Ikuti 7 langkah untuk bahagia selepas putus cinta
  • Kendalikan perpisahan sebaik mungkin
  • Petua untuk menamatkan tekanan perhubungan
  • Tidak, dia tidak akan mengejarnya anda
  • Ketahui cara untuk meneruskan selepas putus cinta
  • Mengenai tingkah laku toksik dan sebab anda perlu meninggalkannya

Ejadi jika kita memilih untuk kekal sebagai pasangan, kita akan mengadakan pertemuan semula yang baru, lebih ringan dan lebih bahagia, kerana kita akan mempunyai pandangan baru pada diri kita sendiri dan pada orang yang dipilih semula — dan kali ini dipilih dengan begitu banyak kehadiran, dengan kurang semangat, tetapi lebih cinta dan pasti, untuk mengikuti bersama dalam pengembaraan yang hidup ini.

Tom Cross

Tom Cross ialah seorang penulis, penulis blog, dan usahawan yang telah mendedikasikan hidupnya untuk meneroka dunia dan menemui rahsia pengetahuan diri. Dengan pengalaman bertahun-tahun mengembara ke setiap sudut dunia, Tom telah membangunkan penghargaan yang mendalam terhadap kepelbagaian pengalaman, budaya dan kerohanian manusia yang luar biasa.Dalam blognya, Blog I Without Borders, Tom berkongsi pandangan dan penemuannya tentang persoalan kehidupan yang paling asas, termasuk cara mencari tujuan dan makna, cara memupuk kedamaian dan kebahagiaan dalaman, dan cara menjalani kehidupan yang benar-benar memuaskan.Sama ada dia menulis tentang pengalamannya di kampung terpencil di Afrika, bermeditasi di kuil Buddha purba di Asia, atau meneroka penyelidikan saintifik terkini mengenai minda dan badan, tulisan Tom sentiasa menarik, bermaklumat dan membangkitkan pemikiran.Dengan keghairahan untuk membantu orang lain mencari laluan mereka sendiri kepada pengetahuan diri, blog Tom mesti dibaca oleh sesiapa sahaja yang ingin mendalami pemahaman mereka tentang diri mereka, tempat mereka di dunia dan kemungkinan yang menanti mereka.